کسب و کار نساجی

همه آنچه که از برند هرمس لازم است بدانید

برند هرمس

آشنایی کامل با برند هرمس

هرمس یک برند برجسته در صنعت مد است که نام او در طول تاریخ همیشه درخشیده است. از همان ابتدا ، هرمس به دلیل تولید لوازم جانبی ، کیف های دستی چرمی و همچنین طیف گسترده ای از محصولات برتر شناخته شده است. مطمئناً برند هرمس طی دو قرن اخیر مسیری طولانی را طی کرده است ، در این مقاله کمی بیشتر به داستان این مارک تجاری لوکس نگاه خواهیم کرد.
هرمس در دنیای لوکس جایگاه ویژه ای دارد: اگر به لیست 100 مارک برتر جهان نگاه کنیم ، هرمس در رده 32 قرار دارد (لوئیس ویتون در رتبه 19 ، گوچی در رتبه 51 ، کارتیه در رتبه 65 ، تیفانی در رتبه 81 و پرادا در رتبه 91 قرار دارد). این برند قیمت خود را در محدوده ای حفظ می کند که تنها درصد کمی از افراد ثروتمند توانایی خرید محصولات آن را دارند. ژورنال را بخوانید.

تاریخچه برند هرمس

تاریخچه مارک هرمس از سال 1837 در پاریس آغاز شد که بنیانگذار آن ، تیری هرمس ، کارگاهی برای تولید لوازم جانبی سوارکاری تأسیس کرد. این خانواده از دهه 1900 رسماً فعالیت خود را در صنعت مد آغاز کردند. در این دوره بود که آدولف و امیل موریس هرمس تجارت خود را با تولید کیسه هایی برای نگهداری زین و همچنین کیف های دستی چرمی و زیپ هایی برای شاهزاده ولز (پادشاه ادوارد هشتم که ظاهرا کت های گلف را دوست داشت) آغاز کردند. در همان سال ها ، هرمس حضور خود را در نیویورک افزایش داد.
در اوایل دهه 1950 ، این شرکت از جعبه های نارنجی با آرم معروف خود (اسبی که کالسکه ای را بر اساس نقاشی آلفرد دو دراکس نقاش فرانسوی تهیه می کرد) استفاده کرد.

دلیل موفقیت برند هرمس

مدیرعامل هرمس در مصاحبه ای می گوید:
“صنعت کالاهای لوکس بر اساس یک پارادوکس بنا شده است: هرچه برند محبوبتر شود ، فروش آن بیشتر می شود ، اما هرچه فروش بیشتری داشته باشد ، محبوبیت آن کمتر می شود.” هرمس همیشه یک تجارت خانوادگی بوده است: ریاست جمهوری این شرکت از طریق نسل های هرمس منتقل شده است ، اما هرگز به غیر از خانواده به شخص دیگری منتقل نشده است ، به طوری که DNA مارک هرمس به خطر نیفتد و همیشه خالص باقی بماند ، از جمله مزایای حفظ این یکپارچگی کیفیت این مارک سالهاست که هست. در سال 2007 ، ژان لوئیس دوما ، رئیس برجسته این برند از سال 1978 تا 2006 ، در مصاحبه ای با Vanity Fair مجله‌ی مد و فشن گفت:
“ما تبلیغات ویدئویی نداریم.” تبلیغات ما کیفیت محصولات ماست. “

در دنیایی که نیروی محرکه بسیاری از مشاغل تبلیغات بصری بوده است ، چنین رویکردی برای هرمس به عنوان سیاستی متفاوت از سایر مارک ها عمل کرده است. در واقع ، هرمس ، با وجود استخدام طراحانی مانند کالیبر مارتین مارگیلا (1997-2003) و ژان پل گوتییرز (2003-2009) ، در میان دیگر برندih – هرگز استراتژی استفاده از “طراحان معروف” را برای اهداف تبلیغاتی دنبال نکرده است. . در حقیقت ، در بازاریابی و تبلیغات ، هرمس رویکرد متفاوتی به استانداردهای صنعت دارد.

مصاحبه با مدیرعامل برند هرمس

Axel Dumas ، مدیر عامل شرکت گفت:
“من نسل ششم این خانواده هستم. هرمس تقریباً 180 سال یک تجارت خانوادگی بوده است. برای این برند مهم است که یک شرکت خانوادگی بماند زیرا ما می خواهیم ارزش این مارک را زنده نگه داریم و کیفیت آن را حفظ کنیم. این باعث می شود هرمس آن چه باشد که اکنون است، هیچ بخش بازاریابی برای مارک هرمس وجود ندارد. “آزادی خرید برای هر خریدار وجود دارد و مردم می توانند بدون تبلیغات و فقط با کمک کیفیت محصول تشویق شوند. به همین دلیل ما همیشه از نظر سهامداری برای استقلال هرمس می جنگیم تا کیفیت محصولات ثابت بماند. “
دوماس در حالی که در مورد استقلال صحبت می‌کرد، به تلاش  LVMH در سال 2010 برای “تصاحب” این شرکت  اشاره کرد که  ناموفق بود و سرانجام در 17 دسامبر 2014 ، LVMH رسما 23٪ سهام خود را انتقال داد – در آن زمان ارزش آن 7.5 میلیارد دلار بود. یک صنعتگر تازه استخدام شده برای یادگیری کار با چرم به سبک هرمس به دو سال آموزش و برای کار با چرم های گرانبها به شش سال آموزش نیاز دارد. یکی از اصول اصلی هرمس این است که هر کیف توسط همان صنعتگر ساخته می شود که کار را شروع کرده است ، یعنی از ابتدا تا انتهای کیف یا یک محصول چرمی هرمس توسط یک نفر ساخته شود.

مسائل مالی برند هرمس

در پایان سال 2017 درآمد این برند 5.5 میلیارد یورو بود (که حدود 50٪ آن به کیف های چرمی و حدود 21٪ آن به لوازم جانبی چرم اختصاص داشت). این شرکت با 13000 کارمند محصولات خود را از طریق شبکه توزیع جهانی با 304 فروشگاه انحصاری در دسترس خریداران قرار می دهد و سهام آن طی 5 سال گذشته سالانه 20٪ رشد کرده است.
اگرچه هرمس مطمئنا بزرگترین مارک لوکس در جهان نیست ، اما مطمئناً یکی از پردرآمدترین مارک ها است: گزارش مالی سال 2017 سود خیره کننده 34 درصدی را نسبت به رقبای خود LVMH (لوئیس ویتون ، فندی ، سلین ، بولگاری و دیگران) نشان می دهد و کرینگ (گوچی ، بوتگا ونتا ، سنت لوران و بسیاری دیگر) بسیار چشمگیر است.
برند هرمس با پیروی از استراتژی “محصول محوری” و کیفیت انکارناپذیر محصولات خود همیشه جایگاه بسیار بالایی در بازار محصولات چرمی داشته است.
با وجود رشد مداوم گردش مالی ، افزایش سود و قیمت سهام ، محصولات این برند هنوز به طور گسترده توزیع نمی شود و تمام محصولات به جز عطر به طور انحصاری در بوتیک های هرمس در سراسر جهان به فروش می رسند.
برخلاف بسیاری از مارک های لوکس ، هرمس از سیاست “صدور مجوز محصول” سختگیری می کند.
هرمس در بین 100 مارک برتر در رتبه 42 قرار دارد.
محصولات این مارک مطمئناً توزیع عمده ای ندارند و فقط در فروشگاه های هرمس به فروش می رسند که نشانگر مراقبت دقیق و کنترل توزیع و توجه به تجربه مشتری است.
تنها کالاهایی که در خارج از بوتیک ها و شعبه های هرمس موجود است ، ساعت های عطر ، عطرها و رومیزی هرمس هستند که از طریق فروشگاه های تخصصی به فروش می رسند.
برند هرمس دپارتمان رسمی تبلیغات و بازاریابی ندارد و هزینه های بازاریابی آن کمتر از استانداردهای صنعت است.

توصیف برند هرمس

اگر می خواهیم یک کلمه کلیدی برای توصیف یا خلاصه برند هرمس پیدا کنیم ، باید غرور را انتخاب کنیم (غرور به معنای احساس احترامی است که دیگران برای شما قائل هستند و شما خودتان آن را تعریف می کنید). این برند نشانگر افتخار خانواده هایی است که همیشه سخت تلاش می کنند. تمام هزینه ها نام شرکت ، یکپارچگی و استانداردهای کیفیت محصولات آنها را حفظ می کند.

نمایندگی برند هرمس در ایران

9 موردی که احتمالاً از برند هرمس نمی دانید

حفظ روابط خانوادگی

بیایید نگاهی به تاریخچه خانوادگی این برند بیندازیم. این برند به لطف بنیانگذار این برند ، تیری هرمس ، انتخاب شد که اولین کارگاه را در سال 1837 افتتاح کرد و آن را از پسرش چارلز-امیل هرمس و سپس نوه های آدولف و امیل موریس به ارث برد. رابرت دوما داماد خانواده ای بود که پس از مرگش مدیرعامل هرمس شد و او اولین اولاد غیر هرمسی بود که فقط از طریق ازدواج با فرزندان هرمس به خانواده مربوط می شد اما وقتی او مدیر کل برند هرمس شد ، نام خانوادگی هرمس را حفظ کرد و خود را دوماس-هرمس دانست.

چطور همه چیز شروع شد؟

در اواخر دهه 1800 ، هرمس به عنوان کارگاهی در پاریس شروع به آموزش مهارت ها به خانواده های طبقه بالای اروپایی کرد. حتی به دلیل کیفیت بالای کارشان جوایزی به ان ها اهدا شد. آنها به سرعت فروش محصولات اسب سواری و کالاهای سوارکاری را آغاز کردند و یکی از مشهورترین خریداران آنها سزار معروف روسی بود. آرم چشم نواز این برند نشان دهنده تاریخچه خانواده هرمس است.

چگونگی شروع ساخت کیف های چرمی هرمس

اولین مجموعه کیف چرمی که اکنون با نام تجاری Hermes شناخته می شود ، توسط خود امیل موریس در سال 1922 طراحی و ساخته شد. پس از آنکه همسرش از یافتن کیف دستی مورد نظر خود ناامید شد ، خط تولید دلخواه خود را باز کرد. اگر این عشق نیست ، پس چیست؟

قیمت کیف برند هرمس

دلیل نامگذاری برخی از محصولات هرمس

کیف کلی (تولید شده در سال 1930 و پس از آنکه گریس کلی از کیف دستی چرم تمساح برای مخفی نگه داشتن بارداری خود استفاده کرد، تغییر نام پیدا کرد) و کیف بیرکین (با الهام از جین بیرکین) به نام بیرکین نامگذاری شد. ساخت هر یک از این دو کیف مدت زمان طولانی به طول می انجامد. ساخت Birkin یا Kelly حدود 48 ساعت طول می کشد و فقط حدود 5 عدد از این کیف ها در هفته تولید می شود.

کیفیت باورنکردنی

تمام محصولات برند هرمس دست ساز هستند. هدف این برند تضمین کیفیت و منحصر به فرد بودن هر محصول است. بر اساس این گزارش ، میزان تولید ابریشم در تولید 1000 روسری منحصر به فرد بود هرمس به ابعاد 90 *90 سانتی متر است. وقتی روی هم قرار می گیرند ، فاصله زمین و ماه را می پوشانند! هر روسری Carre de Hermès از 450،000 متر نخ ابریشم از 300 پیله کرم ابریشم ساخته شده است.

مداخله در مسیر شهرت هرمس

در اوایل سال 2015 ، هرمس مجبور شد بخشی از سهام خود را به دلیل اتهامات PETA و گزارش رفتارهای غیراخلاقی آنها در استفاده از چرم تمساح برای ساخت کیف معروف irkin و پایان دادن به استفاده هرمس از پوست عجیب و غریب ، به PETA واگذار کند. PETA که به آنها اجازه می داد در جلسات سالانه برند هرمس شرکت کرده و برند را کنترل کنند. در جریان این جنجال ها ، بیرکین خواستار حذف کامل نام وی از کیف شد. اما در نهایت همه چیز حل و فصل شد و نام “بیرکین” حفظ شد.

بوتیک هرمس پاریس

بوتیک هرمس پاریس در Rue de Sèvres یک مکان خلاقانه و هنری است که شامل یک کافه کوچک در ظروف نقره به مشتریان خود سرویس می دهند.

محصولات زیپ دار برند هرمس

داستان پشت این کیف ها این است که امیل موریس اولین شخصی در فرانسه بود که از زیپ برای محصولات خود استفاده کرد ، که در آن زمان جدید بود. در سال 1918 حق انحصاری این کار به او اعطا شد و از آن زمان اولین کت چرمی زیپ دار گلف برای ادوارد ، شاهزاده ولز ساخته شد.

بسته بندی زیبای هرمس

یکی از واقعیت هایی که فکر می کنیم جالب ترین قسمت تاریخ برند هرمس باشد ، داستان جعبه های نارنجی هرمس است که از پوست خوک ساخته شده است. این جعبه نارنجی پس از جنگ جهانی دوم مشهور شد زیرا خانه مد از مواد اولیه کمبود داشت. از نظر فنی ، جعبه تاشو نارنجی رنگ که در سال 1994 اسکار گرفت ، از نظر فنی یک حادثه بود!

 

جدول زمانی برند هرمس

  • 1801 – تیری هرمس در کروفلد آلمان از مرد فرانسوی و مادری آلمانی به نام اگنس کوهن متولد شد.
  • 1828 – خانواده هرمس به پونت آدمر ، شمال پاریس ، جایی که تیری جوان در مورد کارهای چرمی تحصیل می کند ، نقل مکان کرد و شروع به دوخت زین های چرمی کرد.
  • 1831 – تیری و همسرش پترونیل پیرتانت فرزند اول و وارث تاج و تخت هرمس ، چارلز-امیل هرمس را به دنیا آوردند.
  • 1837 تیری هرمس کارگاه هرمس را به عنوان کارگاهی در منطقه گراند بلوار پاریس تاسیس کرد. در کارگاه وی ، بزرگان اروپایی در زمینه تولید کالاهای چرمی آموزش دیدند.
  • 1855 – دستبندها و آویزهای هرمس جوایز مختلفی دریافت کردند.
  • 1878 تیری هرمس درگذشت.
  • 1880 – پسر هرمس ، چارلز امیل هرمس ، مدیریت کارگاه پدرش را به دست گرفت و فروشگاه را به مکان دیگری منتقل کرد.
  • 1900 – چارلز امیل با کمک پسرانش آدولف و امیل موریس کیف Haut a Courroies را ایجاد کرد تا سواران بتوانند زین ها را با خود حمل کنند.
  • 1902 – چارلز امیل بازنشسته می شود و کار خود را به پسران خود آدولف و امیل موریس می سپارد ، که مارک تجاری خود را به برادران هرمس تغییر می دهند.
  • 1914 – امیل موریس حق انحصاری استفاده از زیپ روی کالاهای چرمی و لباس را بدست آورد.
  • 1918 – هرمس اولین ژاکت چرمی گلف زیپ را برای ادوارد ، پرنس ولز ایجاد کرد و محصول را به همه معرفی کرد.

رویدادهای مهم برای برند هرمس

  • 1919 – کاهش تجهیزات اسب سواری آدولف هرمس را مجبور به ترک شرکت کرد و سهام خود را به امیل موریس فروخت.
  • 1922 – پس از اینکه همسر امیل موریس کیف مورد نظر خود را پیدا نکرد ، اولین کیف های چرمی هرمس شخصاً توسط امیل موریس طراحی شد.
  • 1924 – هرمس وارد ایالات متحده شد و دو فروشگاه جدید در فرانسه افتتاح شد.
  • 1935 – هرمس یکی از معروف ترین محصولات خود را با نام Sac aap depactions تولید کرد که بعداً به آن کیف معروف شد.
  • 1937 – هرمس روسری های ابریشمی خود را معرفی کرد که بلافاصله مورد توجه افراد مشهوری مانند ژاکلین کندی قرار گرفت.
  • 1950 – بنیاد بخش عطرسازی هرمس ( تاریخچه عطر برند هرمس از این سال آغاز می شود.).
  • در اوایل دهه 1950-  هرمس شروع به استفاده از آرم کالسکه ، بر اساس نقاشی آلفرد دو دراکس ، هنرمند فرانسوی کرد. در آن زمان ، هرمس از جعبه های نارنجی نمادین خود نیز استفاده می کرد.
  • 1951 – امیل موریس هرمس درگذشت و رابرت دوما هرمس ، همسر ژاکلین هرمس جانشین او شد.
  • 1956 – عکسی از گریس کلی بازیگر هالیوود که سعی داشت بارداری خود را هنگام حمل کیسه هرمس پنهان کند ، روی جلد مجله Life ظاهر شد و باعث شد بسیاری از خانم ها برای تهیه کیف به فروشگاه های هرمس مراجعه کنند. بنابراین نام این کیف کاملا تغییر کرده است.
  • 1978 – نوه بزرگ تیری هرمس ، ژان لوئیس دوما ، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.
  • 1981 – کیف نمادین بیرکین معرفی شد که به دلیل برخورد اتفاقی با جین بیرکین بازیگر بریتانیایی نامگذاری شد.
  • 2003 – پس از بازنشستگی ژان لوئی دوما ، پاتریک توماس مدیرعامل جدید هرمس شد.
  • 2012 – اکسل دوما ، ششمین عضو خانواده هرمس ، مدیر عامل شرکت شد و در این سمت باقی ماند.
  • 2016 – تحقیقات Baghunter نشان می دهد که طی 35 سال گذشته ، کیف Birkin سرمایه گذاری بهتری نسبت به خرید سهام یا طلا بوده است.

حقایق جالب در مورد برند هرمس

امروز هرمس هر 20 ثانیه یک روسری ابریشمی می فروشد!
هرمس 240 فروشگاه در سراسر جهان دارد ، از جمله در وال استریت و فروشگاه فلگ شیپ در خیابان مدیسون.
از مشتریان مشهور برند هرمس می توان به مدونا ، اله مک فرسون ، کیم کارداشیان ، ویکتوریا بکهام ، نیکول کیدمن و جولیان مور اشاره کرد.

 

 

 

 

منبع: cutt.ly

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *