راهنمای دوخت

آموزش خیاطی از صفر

آموزش خیاطی

چرا به دنبال آموزش خیاطی هستید؟

علاقه اولین شرط تبدیل شدن به یک خیاط موفق است. همه ما دوست داریم لباس های زیبا و متنوعی بپوشیم. این علاقه در برخی افراد بیشتر است. تا آنجا که به آموزش خیاطی مربوط می شود. آنها ایده های خود را با یادگیری خیاطی و دوز زدن پیاده سازی می کنند. آنها با طراحی لباس و استفاده از پارچه های مناسب و اجرای ایده ها بهترین لباس ها را گلدوزی می کنند. می توان گفت خیاطان مهره اصلی تجارت بزرگ پوشاک هستند.
بسیاری از شما علاقه مند به آموزش خیاطی هستید اما هنوز آن را دنبال نکرده اید. حتی ممکن است در مورد شروع کار چیز زیادی ندانید. در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش خیاطی صحبت کنیم. در این مقاله ، اطلاعاتی در مورد پیش نیازهای لازم برای ورود به آموزش خیاطی پیدا خواهید کرد. ما همچنین فاکتورهایی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید از آنها برای ارزیابی خود استفاده کنید و ببینید آیا واقعاً استعداد خیاطی دارید.
اگر قصد دارید آموزش خیاطی را از صفر شروع کنید و خودتان به عنوان یک معلم کار کنید ، این مقاله به شما کمک می کند. چون می توانید بفهمید از کجا شروع کنید. همچنین می توانید نحوه یافتن دانشجویان حرفه ای را بیابید. ژورنال را بخوانید.
برای آموزش اصولی دوخت درز منحنی کلیک کنید.

 

هدف شما از یادگیری خیاطی چیست؟

برای شروع هر کاری، تعیین هدف اولین مرحله است. به این سوال ساده پاسخ دهید: چرا قصد دارید در دوره آموزش خیاطی از پایه تا پیشرفته شرکت کنید؟ پاسخ به این سوال به شما نشان می‌دهد که چه روندی را باید طی کنید و آموزش‌هایتان را چگونه پیش ببرید. تجربه نشان داده است که افراد بسیاری آموزش خیاطی را شروع می‌کنند، اما همه آن‌ها تبدیل به خیاط نمی‌شوند. برخی از آن‌ها تنها در مدتی که درگیر دوره آموزش هستند، تمرین می‌کنند و لباس‌های جدید می‌دوزند. اما بعد از آن به بهانه‌های مختلف آموزش خیاطی را رها کرده و به شاخه دیگری می‌روند. چگونه جزو این دسته از افراد نباشیم؟ پاسخ بسیار ساده است. هدفمند آموزش ببینید.

 

اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت اقتصادی داشته باشید، باید آموزش‌های خود را به صورت حرفه‌ای پیش ببرید. بنابراین لازم است در دوره‌های آموزش خیاطی مبتدی و پیشرفته شرکت کنید. همچنین بهتر است همیشه با استادان خود در تماس باشید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. به آموزش‌ها نیز نباید اکتفا کنید. در کنار آموزش خیاطی باید روش‌های بازاریابی را نیز بدانید، نیاز مشتریان را بشناسید و با بهترین محصولات موجود در بازار آشنا باشید. برای کسب درآمد از خیاطی تجربه و تمرین اهمیت بسیاری دارد. فعالیت اقتصادی دیگری که می‌توانید با مهارت خیاطی انجام دهید، آموزش خیاطی به دیگران است. برای موفقیت در این حوزه نیز باید خودتان یک خیاط حرفه‌ای و کارآزموده باشید.

اگر قصد دارید برای خودتان خیاطی کنید و آن را به عنوان یک هنر بلد باشید، به خلاقیت و ایده‌پردازی نیاز خواهید داشت. هنگامی که برای خودتان خیاطی می‌کنید، زمان اهمیت زیادی ندارد. چرا که قرار نیست کار را در موعد مقرر به مشتری تحویل دهید. به همین دلیل کار گروه دوم از گروه اول کمی ساده‌تر است. علاقه اولین شرط تبدیل شدن به یک خیاط موفق است.

 

خیاط‌ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ افرادی که علاقه شدیدی به کارشان دارند و افرادی که علاقه‌ای ندارند. گروه دوم صرفا بخاطر شرایط وارد این حرفه شده‌اند. آن‌ها باید نسبت به گروه اول بیشتر تلاش کنند تا بتوانند به یک خیاط حرفه‌ای تبدیل شوند. زمانی که به حوزه‌ای علاقمند باشید، از فکر کردن در مورد آن لذت می‌برید. می‌توانید ایده‌های جدیدی پیاده‌سازی کنید. ذوق و سلیقه بیشتری در کارهای خود خرج می‌کنید و می‌توانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در مقابل اگر علاقه‌ای به آموزش خیاطی و این حوزه نداشته باشید، نمی‌توانید خلاقیت چندانی در این حوزه داشته باشید. تنها می‌توانید مهارت‌ها را یاد بگیرید و دقیقا چیزی را بدوزید که مطابق با الگوهاست. حتی زمانی که الگوی شما کمی تغییر کند، نمی‌توانید آن را پیاده سازی کنید. حتی ممکن است برای پیاده‌سازی الگوی جدید به آموزش خیاطی جدید نیاز داشته باشید.
علاقه برای افرادی که قصد دارند یک تولیدی پوشاک داشته باشند یا به عنوان استاد آموزش خیاطی فعالیت کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه در بازار پوشاک رقابت تنگاتنگی وجود دارد. خیاطان داخلی حتی باید با کارخانه‌های خارجی و برندهای وارداتی نیز رقابت کنند. آن‌ها تنها در صورتی برنده بازار رقابت می‌شوند که بتوانند محصولی منحصر به فرد و جدید برای مشتریان تولید کنند. به همین دلیل است که باید در آموزش خیاطی علاقه و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید به یک خیاط موفق تبدیل شوید.

 

در خیاطی صبور باشید

همیشه به یاد داشته باشید که قرار نیست یک شبه به یک خیاط خبره تبدیل شوید. بعد از این که هدف خود از آموزش خیاطی را تعیین کردید و وارد دوره‌های آموزشی شدید، باید صبر داشته باشید و تمرین کنید. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که اولین و بهترین کارش یکی باشد! حتما شنیده‌اید که برای استاد شدن در هر مهارتی باید پنج الی هفت سال کار کنید. در این سال‌ها نیز باید روزانه ۵ الی ۸ ساعت زمان بگذارید. پس از این زمان می‌توانید بگویید که همه چیز را در مورد یک حرفه می‌دانید. شما در هر پروژه و در هر دوره آموزش خیاطی چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید. با هر سفارش جدید، با مشتریان بیشتری آشنا می‌شوید و می‌توانید سلیقه آن‌ها را به خوبی بشناسید. با هر اشتباه نیز می‌فهمید که دیگر نباید چنین کاری را انجام دهید.
آموزش خیاطی برای همه افراد یکسان است. پس اگر قرار بر این باشد که دوره‌‌های آموزشی به تنهایی نتیجه‌بخش باشند، همه افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، باید به خیاطان حرفه‌ای تبدیل شوند. زمانی که بدون عجله، تنها کارهای درست را انجام دهید، می‌توانید آموزش خیاطی را به درستی پیش ببرید. نتیجه‌گرا بودن باعث می‌شود در زمان خاص منتظر بهترین نتایج باشید. اگر آن‌ها را به دست نیاورید، دلسرد می‌شوید و ممکن است تصور کنید برای خیاطی ساخته نشده‌اید. اما زمانی که روی روند کاری تمرکز داشته باشید، در موعد مناسب به نتایج مناسب دست پیدا خواهید کرد.

آموزش خیاطی از پایه تا پیشرفته

 

 

تمرین و تلاش در یادگیری خیاطی

در قسمت قبل گفتیم که شرکت در دوره آموزش خیاطی از صفر همه چیز نیست. تمرین‌ها و تجربه‌های به دست آمده است که شما را به خیاطی متفاوت از سایرین تبدیل می‌کند. در واقع شما با استفاده از تجربیات نکات جدیدی را یاد می‌‌گیرید، با سلیقه مشتریان آشنا می‌شوید و موضوعات مختلفی را می‌آموزید. تمرین‌ها شما را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کنند. برای حل این چالش‌ها می‌توانید از استادان خود کمک بگیرید.
یکی از جالب‌ترین راهکارها برای پیشرفت این است که خودتان را با شکست‌های کوچک مواجه کنید. بگذارید این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید قصد دارید یک کت و شلوار مجلسی بدوزید. در ذهن شما ایده‌ای وجود دارد که تاکنون آن را روی هیچ کت و شلواری ندیده‌اید. پارچه‌های لباس مجلسی معمولا نسبت به سایر پارچه‌ها هزینه بیشتری دارند. از طرفی احتمال این که ایده شما نتیجه خوبی نداشته باشد، وجود دارد. اگر کار را روی پارچه اصلی انجام دهید، راه جبرانی وجود ندارد. اما اگر ایده خود را روی یک پارچه نمونه و حتی در ابعاد کوچک‌تر پیاده‌سازی کنید، می‌توانید نتیجه را ببینید. حتی اگر شکست بخورید نیز چیز مهمی را از دست نداده‌اید و تنها یک تجربه جدید به دست آورده‌اید.
هنگامی که تمرین می‌کنید، از خطا کردن نترسید. سعی کنید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در صورت اشتباه راه جبران داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که اشتباهات بدون ضرر باشند. بنابراین به جای یک اتفاق بد، می‌توانند به بخشی از آموزش خیاطی و کسب تجربه تبدیل شوند.

 

لوازم مناسب در آموزش خیاطی

فاکتور دیگری که در آموزش خیاطی در منزل اهمیت بسیاری دارد، تجهیزات شماست. هر چه امکانات بیشتری داشته باشید، دست شما برای پیاده‌سازی ایده‌های جدید‌تر بازتر خواهد بود. البته نیازی نیست در همان ابتدای شروع آموزش خیاطی پکیج کاملی از تجهیزات یک خیاط حرفه‌ای داشته باشید. می‌توانید به مرور زمان وسایلتان را کامل کنید. هر بار که به خرید می‌روید، قسمتی از وسایل مورد نیاز را خریداری کنید تا هم هزینه زیادی نداشته باشد و هم بلااستفاده نماند. بهتر است در مورد وسایل مورد نیاز در هر بازه زمانی از استاد آموزش خیاطی خود راهنمایی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر، ما به برخی از تجهیزات مورد نیاز اشاره می‌کنیم.

چرخ خیاطی

چرخ خیاطی دو نوع است؛ چرخ خانگی و چرخ صنعتی. برای شروع آموزش خیاطی در منزل بهتر است با چرخ خیاطی‌های خانگی کار کنید. اما اگر قصد دارید از خیاطی کسب درآمد کنید و می‌خواهید یکبار چرخ خیاطی بخرید، نوع صنعتی آن را انتخاب کنید.

تجهیزات کشیدن الگو

برای کشیدن الگو به متر، گونیا اشل، کاغذ الگو، کاربن، صابون خیاطی و رولت‌های خیاطی نیاز خواهید داشت.

لوازم جانبی خیاطی

حتما شما هم در انیمیشن‌ها دیده‌اید که خیاط‌ها یک متر بر گردن دارند. لوازم جانبی خیاطی نیز یکی از نیازهای ابتدایی برای شروع است. این لوازم شامل قیچی، متر، سوزن ته‌گرد و نخ و سوزن هستند.
موارد بالا لوازمی هستند که از ابتدای کار به آن‌ها نیاز خواهید داشت. سایر تجهیزات مورد نیاز را می‌توانید در روند آموزش خیاطی تهیه کنید.

 

بهترین آموزشگاه برای آموزش خیاطی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آموزشگاه تأثیر بسیار زیادی در تربیت خیاطان دارد. یک آموزشگاه حتی می‌تواند افراد مختلف را ترغیب به ادامه آموزش خیاطی کند؛ یا برعکس، آن‌ها را از این موضوع دلسرد کند. به همین دلیل پیش از این که برای آموزش خیاطی اقدام کنید، لازم است در مورد آموزشگاه‌های مختلف تحقیق  کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک آموزشگاه خیاطی خوب اشاره کرده‌ایم.
  • مدیریت قدرتمند: اگر یک آموزشگاه خیاطی به صورت حرفه‌ای مدیریت شود، تمام ویژگی‌های بعدی را خواهد داشت. سعی کنید پیش از هرچیز با مدیر آموزشگاه آشنا شوید. میزان دلسوزی و مسئولیت‌پذیری این شخص در روند آموزش خیاطی شما تأثیر بسزایی دارد.
  • فضای آموزشی مناسب: فضای دوره آموزش خیاطی باید از نور کافی برخوردار باشد. اگر کلاس‌ها به صورت عمومی برگزار می‌شود، به فضای بزرگ‌تر با تهویه مطبوع نیاز است.
  • اساتید حرفه‌ای: اهمیت مهارت اساتید بر کسی پوشیده نیست. این موضوع نیازی به توضیح زیادی ندارد.
  • امکانات آموزشی مطلوب: در یک آموزشگاه باید تمام ابزار مورد نیاز برای آموزش خیاطی وجود داشته باشد. چرخ‌های خیاطی نیز باید سالم و جدید باشند.
  • ارائه دهنده مدارک معتبر: مدرک دوره خیاطی و اعتبار آن برای افرادی که قصد دارند تولیدی لباس داشته باشند یا به عنوان استاد آموزش خیاطی فعالیت کنند، اهمیت زیادی دارد.
  • سابقه زیاد و هنرجوهای راضی: در انتخاب یک آموزشگاه سعی کنید با هنرجوهای دوره قبلی ارتباط برقرار کنید و نظرات آن‌ها را بپرسید. به سابقه کار آموزشگاه‌ نیز توجه داشته باشید.
  • ارائه آموزش‌های به روز و متناسب با نیاز بازار: یک آموزشگاه خوب، هنرجوها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.
  • ارائه خدمات پشتیبانی: حتی پس از پایان دوره شما باید بتوانید با اساتید خود ارتباط داشته باشد و مشکلاتتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

     

یک خیاط ماهر پارچه‌های مختلف را می‌شناسد

بسیاری از خیاطان این تجربه را دارند که الگوی بی‌نقصی را روی یک پارچه زیبا پیاده می‌کنند. اما نتیجه اصلا شبیه تصوراتشان نیست. آن‌ها حتی تمام مراحل را به درستی و با ظرافت تمام انجام داده‌اند. به همین دلیل نمی‌توانند تشخیص دهند که ایراد کارشان دقیقا در کجاست. ایراد این است که طرح الگو با پارچه مورد نظر هماهنگ نیست. هیچکدام از آن‌ها ایرادی ندارند؛ مشکل تنها زمانی به وجود می‌آید که تناسب میان آن‌ها رعایت نشود.
به همین دلیل یک خیاط حرفه‌ای، باید پارچه‌های مختلف را بشناسد. بداند هر پارچه برای چه لباسی مناسب است. پارچه‌ها همچنین برای فصل‌های مختلف نیز مناسب هستند. به عنوان مثال پارچه‌های نخی مناسب فصل‌ تابستان هستند و پارچه‌های پشمی برای فصل زمستان بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

بعد از کسب تجربه و انجام پروژه‌های بسیار، شما با دیدن پارچه می‌توانید الگوی مناسب آن را پیدا کنید. حتی می‌توانید طرح نهایی را با تمام جزئیات در ذهن خود تصور کنید. برای رسیدن به این مرحله سعی کنید جنس پارچه‌های مختلف را بشناسید. زمانی که به بازار می‌روید به دوخت هر لباس و پارچه مورد استفاده در آن توجه داشته باشید. نگاه دقیق به لباس‌ها می‌تواند چیزهای زیادی به شما یاد بدهد.

 

خلاقیت و توجه به جزئیات را فراموش نکنید

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ما ایرانی‌ها از چند نوع لباس استفاده می‌کنیم؟ بیایید برای مثال استایل خیابانی یک آقای ایرانی را بررسی کنیم. پیراهن، شلوار، تی‌شرت، کت، بولیز و… از جمله‌ لباس‌های مناسب برای استایل خیابانی هستند. اگر کمی فکر کنید، می‌بینید که مدل‌های لباس‌ها محدود است. پس چگونه باید طرحی منحصر به فرد ایجاد کرد؟
این سوال اهمیت توجه به جزئیات لباس را تعیین می‌کند. خواه ناخواه باید بدانیم که انسان امروز به دنبال تنوع در مدل‌های محدود لباس است. به همین دلیل به جزئیات توجه بسیاری دارد. بنابراین شما می‌توانید با خلاقیت در کوچک‌ترین قسمت‌های لباس، توجه مخاطبان را به راحتی به سوی محصول خود جلب کنید. ایده‌های نوین شما حتی می‌تواند برایتان مشترک سازی کند. چون مشتریان می‌دانند همیشه طرحی نو برای یک لباس پیشنهاد می‌دهید.
حتی در دوره آموزش خیاطی نیز اجازه ندهید هیچ ایده خامی بدون توجه از ذهنتان عبور کند. حتما آن را سبک سنگین کنید تا در صورت مناسب بودن، آن را پیاده‌سازی کنید. حتی اگر زمان برای فکر کردن به ایده‌ای که در لحظه به ذهنتان رسیده است ندارید، آن را در تلفن همراه خود یادداشت کنید.  پس از این که زمان کافی پیدا کردید، می‌توانید آن را بررسی کنید. می‌توانید با استادتان در مورد ایده‌ها صحبت کنید.
با یادداشت کردن، دانش و تجربه‌هایتان را حفظ کنید.
طی دوره آموزش خیاطی شما نکات بسیار زیادی را یاد می‌گیرید. اگر هر بار که نکته‌ای را یاد می‌گیرید، آن را یادداشت نکنید، بعد از مدتی آن‌ها را فراموش خواهید کرد. در آموزش خیاطی هیچ راهنمایی بهتر از جزوه‌ دست نویس خودتان نیست. نکاتی که برداشت خودتان هستند، به بهترین شکل شما را راهنمایی می‌کنند. نوت‌برداری همچنین کمک می‌کند که اطلاعات در ذهنتان تثبیت شوند. شما هنگام نوشتن به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنید و روی نکته مورد نظر متمرکز هستید. این موضوع باعث افزایش میزان یادگیری شما می‌شود.

اگر قصد دارید خودتان یک استاد آموزش خیاطی از پایه تا پیشرفته باشید، می‌توانید از جزوه خودتان برای آموزش استفاده کنید. در واقع زمانی که جزوه دارید، تمام روند یادگیری را ثبت کرده‌اید. بنابراین بهتر می‌توانید هنرجوها را درک کنید و در هر بازه آن‌ها را به خوبی راهنمایی خواهید کرد. همه این مزایا باعث شده است که خیاطان موفق همواره نکات مورد نظر و تجربه‌هایشان را در یک دفتر مشخص یادداشت کنند. شما نیز با در پیش گرفتن این روند به نتایج خوبی می‌رسید.

 

اعتماد به نفس داشته باشید و کار را شروع کنید!

شما به اندازه کافی برای آموزش خیاطی از صفر خوب هستید. 
بسیاری از افراد دوره آموزش خیاطی را به پایان می‌رسانند. اما اعتماد به نفس کافی برای شروع فعالیتشان را ندارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید اعتماد به نفس لازم برای شروع کار را به دست آورید؟ اعتماد به نفس یعنی به مهارت‌هایتان اطمینان داشته باشید و بدانید که می‌توانید به خوبی از پس یک کار بر بیایید. در ادامه چند راهکار پیشنهادی برای افزایش اعتماد به نفس، ارائه داده‌ایم.

 

  • برای اعضای خانواده خود لباس بدوزید. کارهایی که در آموزش خیاطی از پایه تا مبتدی یاد گرفته‌اید را انجام دهید.
  • لباس‌ها را در ابعاد کوچک‌تر و به عنوان آزمایش بدوزید.
  • به لباس‌های مختلف در اینترنت و بازار نگاه کنید. سعی کنید مراحل دوخت آن را تجسم کنید. مطمئن شوید که شما هم می‌توانید لباس مورد نظر را به همان زیبایی بدوزید.
  • پا روی ترس‌هایتان بگذارید. به عنوان مثال اگر از سفارش گرفتن می‌ترسید، از یکی از اقوام سفارشی هرچند کوچک بگیرید. سعی کنید سفارش را به بهترین نحو به پایان برسانید.
  • مدام در حال یادگیری باشید. پیج‌های مد و طراحی لباس را دنبال کنید و سعی کنید نکات مهم آن‌ها را بیاموزید.
  • در مورد مهارت‌هایتان با افرادی که به آن علاقمندند صحبت کنید.
به طور خلاصه ، باور کنید که می توانید یک خیاط حرفه ای باشید! به یاد داشته باشید که شما استعداد کمتری نسبت به بهترین خیاط های جهان ندارید.
آموزش خیاطی شما را به دنیای جذاب لباس می برد. دنیای لباس ترکیبی از خلاقیت ، ایده ، نقش و هنر است. آموزش خیاطی راهی برای ورود به دنیای جذاب لباس است. در این دنیا می توانید نقش های مختلفی داشته باشید. طراحان مد برای تولید لباس های متنوع تر ، طرح ها و ایده های جدیدی را ارائه می دهند. خیاط ها ایده های طراحان را اجرا می کنند. بسیاری از افراد همچنین به عنوان طراح و خیاط کار می کنند. همچنین می توانید وارد دنیای مد شوید. لباس هایی برای مدل و مانتو درست کنید. آموزش خیاطی حتی می تواند شما را به کار با مارک های معتبر وادارد! تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک هدف مشخص تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
اگر دوره آموزش خیاطی را شروع کرده اید و می خواهید وارد این دنیای جذاب شوید ، بهتر است خود را یک هنرمند بدانید. خیاطی نیاز به هماهنگی بین ذهن ، چشم و دست دارد. خیاطان حرفه ای همچنین قدرت تجسمی فوق العاده ای دارند. آنها فقط با دیدن یک قطعه می توانند نتیجه نهایی را تصور کنند. سپس برای ایجاد آن تلاش کنید! همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا خیاطی به حرفه ای چالش برانگیز اما شیرین تبدیل شود.

 

نتیجه
در این مقاله سعی کردیم توضیح کاملی در مورد آموزش خیاطی از پایه تا مبتدی و دنیای لباس ارائه دهیم. اطلاعات موجود در آن چنان گسترده است که ما قصد داریم در پایان خلاصه آنچه گفته شد ارائه دهیم. بحث ما وقتی شروع شد که گفتیم آموزش خیاطی را شروع کنید ، ابتدا هدف خود را تعیین کنید. سپس در مورد علاقه به این حرفه صحبت کردیم و گفتیم که برای موفقیت باید کار خود را دوست داشته باشی! در واقع خیاطی باید سرگرمی شما باشد نه شغل آزار دهنده شما! در دو قسمت بعدی ، ما در مورد صبر و تمرین صحبت کردیم ، که دو عنصر مهم در یک خیاط خبره شدن است.
در بخش های بعدی ، ما مهارت ها ، دانش و ابزارهایی را که برای یادگیری خیاطی نیاز دارید بررسی کردیم. گفتیم که استفاده از تجهیزات مناسب بهتر است. سپس در مورد ویژگی های بهترین مدرسه صحبت کردیم. در بخشهای آخر گفتیم که باید دانش کافی در مورد پارچه ها داشته باشید. به جزئیات توجه کنید و با کارهای خود خلاقیت به خرج دهید. ما به شما توصیه می کنیم یادداشت های خود را یادداشت کنید. سپس درباره اعتماد به نفس کافی برای ورود به بازار کار صحبت کردیم. در بخش آخر ، توضیح مختصری در مورد دنیای خیاطی و آموزش لباس دادیم.
سرانجام ، خیاط حرفه ای شدن مستلزم توجه به نکات ساده ای است که بیان کردیم. تمرین ، علاقه و پشتکار بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد.

 

منبع : gg.gg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *