پارچه شناسی

خرج کار چیست و کاربردهای خرج کار در تولید لباس

خرج کار چیست

اهمیت استفاده از خرج کار در لباس

خرج کار ارزش و اعتبار خاصی به لباس می بخشد و به نوعی مستقیماً بر روی ظاهر و انتخاب مشتری تأثیر می گذارد. خرج کار ها می توانند شامل موارد مختلفی از جمله زیپ ، دکمه ، برچسب ، قطعات تزئینی و موارد دیگر باشد. در ادامه ، ابعاد مختلف خرج کار  را بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با پارچه خرج کار مانتو ، لباس مجلسی  مقاله را مطالعه کنید.

خرج کار لباس چیست؟

خرج کار لباس در آموزش خیاطی اصطلاحی است که برای جلوه ها و تزئینات لباس استفاده می شود. خرج کار لباس شامل موارد زیادی می شود که از اهمیت ویژه ای در تولید لباس برخوردار هستند. اینها شامل مارک های یقه ، دکمه ، برچسب و آویز ، زیپ ، روبان های مختلف و … است. اینها یکی از خرج کار های اصلی لباس است. در ادامه ، پارچه خرج کار را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

خرج کار در لباس چگونه استفاده می شود؟

خرج کار معمولاً به دو روش در طراحی و دوخت لباس استفاده می شود:
  • به طور جداگانه در طراحی و دوخت لباس استفاده می شود
  • توسط تولید کننده در بخش تولید به پارچه اضافه شود.
نمونه مورد دوم:
برای گزینه شماره 2 می توان نمونه ای از انواع پارچه گیپور را مثال زد. طراحان مد یا خیاطان با انتخاب این عناصر جذاب و کاربردی می توانند تا حد امکان مشتری را به سمت لباس های تولید شده جلب کنند. در مقابل ، مشتری پول زیادی برای آن می پردازد.
توجه: در واقع می توان گفت که نقش اصلی خرج کار  لباس ، جلب مشتری به یک لباس خاص و ترغیب وی برای پرداخت هزینه خرید محصول است.
آشنایی با انواع مختلف خرج کار لباس
آنچه قبلاً گفته شد مقدمه ای بر مفهوم خرج کار و  برای آشنایی با این موضوع بود. در این بخش ، انواع خرج کار را معرفی خواهیم کرد.
به طور کلی ، هزینه لباس کار با توجه به موارد زیر به سه گروه تقسیم می شود:
  1. این گروه شامل عناصری است که برای معرفی مواردی مانند برند ، طراح یا شرکت پوشاک استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به برچسب های پارچه ای ، پلاستیکی یا چوبی اشاره کرد. در این میان ، برچسب لباس علاوه بر معرفی مارک یا نام طراح لباس ، به زیبایی ظاهری لباس نیز منجر می شود. ممکن است بسیاری از شما بگویید که این برچسب های چسبیده به لباس پس از خرید از مشتری جدا می شود. درست است؛ اما در این زمینه می توان گفت که شکل طراحی شده برای برچسب در جلب توجه و نظر مشتری به طور چشمگیری موثر بوده است. اینجاست که می توان نتیجه گرفت که انتخاب یک تکه چوب ، پلاستیک یا پارچه که بتواند نام تجاری را به زیبایی به نمایش بگذارد ، اعتبار خاصی به لباس می بخشد.
  2. این گروه شامل عناصری است که در مرحله تکمیل دوخت و تهیه لباس استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به زیپ و دکمه اشاره کرد. در این مرحله باید توجه داشت که نکاتی مانند استفاده از متریال با کیفیت ، طرح های هنری ، رنگ های جذاب و … این طرح علاوه بر افزایش عمر لباس ، در جذب مشتری و خریدار نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.
  3. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که خرج کار بدلیجات چیست ؟ یکی از مهمترین انواع خرج کار، خرج کار بدلیجات است و از جمله آنها خرج کار لباس و انواع قطعات تزئینی است. این گروه از خرج کار می تواند شامل انواع پارچه ، پلاستیک ، چوب ، فلز و حتی جواهرات و سنگ های قیمتی باشد. استفاده از اتصالات ، روبان ، مروارید ، پولک و مهره ها نیز بسیار رایج است. زیرا این قطعات می توانند جلوه ای خاص و زیبا به لباس ها بدهند. در نتیجه استفاده از این هزینه ها به لباس ارزش و اعتبار می بخشد و تأثیر فوق العاده ای در جذب مشتری خواهد داشت. در بخش بعدی ، تأثیر این گروه از خرج کار‌ها در فروش و محبوبیت لباس را بررسی خواهیم کرد.

 

خرج کار بدلیجات چیست

خرج کار‌ها چه تاثیری در فروش خواهند داشت؟

در بخش قبلی ، مطالب سه گروه معرفی شد. می توان گفت که گروه سوم از آنها می توانند بیشترین تأثیر را در فروش محصول نهایی و محبوبیت آن در بین خریداران داشته باشند. برای انجام این کار و افزایش توجه مشتری می توان از گزینه های مختلفی استفاده کرد. این گزینه ها شامل موارد زیر است:
  • دوختن نگین های شیشه ای یا مروارید روی پیراهن ها و کت های زنانه که ما آن را به عنوان خرج کار‌ مانتو می شناسیم
  • پوم پوم را در لبه روسری و شال اضافه کنید
  • در دوخت لباس شب از مهره استفاده کنید
  • استفاده از سنجاق های تزئینی در برخی از لباس های مجلسی
همه اینها تأثیر روانی مثبتی ایجاد می کند و مشتری را به خود جلب می کند و در نهایت او را راضی به خرید لباس می کند. لازم به ذکر است که استفاده از برخی فلزات و سنگهای قیمتی برای تزئین لباس توسط طراحان علاوه بر جلب توجه مشتریان خاص ، باعث افزایش قیمت این لباس ها نیز می شود.

منظور تولیدکنندگان از خرج کار‌ چیست؟

شاید این سوال بسیاری از دوستان و خریداران و حتی خود شما باشد که منظور تولیدکنندگان از خرج کار‌  لباس چیست؟
برای یافتن پاسخ این سوال ، باید در نظر داشته باشیم که دانستن کلمات تخصصی در هر حرفه و دانش به ما کمک می کند تا سطح آگاهی خود را افزایش دهیم و در نتیجه  بهتری داشته باشیم. کلمه خرج کار‌ از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مواردی است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشیم.

 

خرج کار به دو روش مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر بحث می شود:

پارچه و رنگ حاشیه ای در لباس

این بدان معنی است که اگر شاسی لباس دارای رنگ خاصی باشد و رنگهای حاشیه ای مانند سرشانه ، جیب و … رنگ و ماده دیگری متفاوت از رنگ شاسی لباس باشد ، این ماده و رنگ حاشیه ای متفاوت استفاده شده در لباس، خرج کار نامیده می شود.

لوازم لباس

به تجهیزاتی مانند زیپ ، دکمه ، چسب نرم و خشن ، شبرنگ و … که روی لباس استفاده می شود ، خرج کار نیز گفته می شود که در ادامه جداگانه بررسی خواهیم کرد.

زیپ

از زیپ های 20 سانتی متری معمولاً در شلوار های لباس کار و از زیپ های 70 سانتی متری برای کت و کاپشن استفاده می شود. طبیعی است که هنگام سفارش باید نوع و کیفیت زیپ مشخص شود تا کیفیت نهایی کار توسط کارفرما تایید شود. زیپ ها همچنین جنس هایی مانند پلاستیکی ، دنده 5 استخوانی ، فلزی دارند که خود شامل آلومینیوم ، نیکل ، آهن و برنج است.
به عنوان مثال ژاکت زمستانی که در مناطق مرطوب استفاده می شود. بهترین گزینه زیپ برای آن برنجی است. زیرا علاوه بر قدرت دچار زنگ زدگی و آسیب نمی شود و در نهایت عمر مفید آن افزایش می یابد.

دکمه

دکمه ها از نظر نوع ، رنگ ، مواد ، اندازه و که تنوع زیادی دارند که هر کدام با توجه به کاربرد لباس انتخاب می شوند.

خرج کار مانتو

 

چسب نرم و زبر

این ابزار در مواردی استفاده می شود که باز و بسته شدن دکمه باعث ایجاد مشکل در کار و طراحی می شود. لازم به ذکر است که این چسب های نرم و خشن از سه درجه کیفیت برخوردار هستند. استاندارد جهانی این چسب ها درجه A درجه  درجه C است.

شبرنگ

سایه (شبرنگ) ها انواع مختلفی دارند که از نظر بازتاب نور ، فاصله دید و مقاومت در برابر سرما ، گرما ، رطوبت و شستشو به درجات مختلف کیفی تقسیم می شوند. این دستگاه ها همچنین در انواع و اندازه های مختلف 2.5 سانتی متر و 5 سانتی متری در رنگ های مختلف موجود هستند که متداول ترین آنها نقره ای ، زرد و قرمز است.

کاربرد پارچه خرج کار در تولید پوشاک چیست؟

از پارچه خرج کار برای بسیاری از اهداف استفاده می شود. از جمله این اهداف و کاربرد ها موارد زیر است:

 

  • قابل استفاده کردن لباس
  • جلوه ای زیبا و چشم نواز به لباس ها می‌دهید
  • معرفی مارک ها و مواردی مشابه
به عنوان مثال ، یک شلوار یا بلوز به یک دکمه و دکمه نیاز دارد تا قابل استفاده باشد. برای زیبایی هرچه بیشتر می توانید از افکت هایی مانند مارک و برچسب استفاده کنید. بنابراین ، طراح و تولید کننده کتابچه معرفی برند و شناسنامه یک لباس از طریق خرج کار به آن افزوده است.

خرج کار لباس مجلسی

ارزش و اهمیت پارچه خرج کار لباس چیست؟

تاکنون ، همه چیز در مورد خرج کار لباس، انواع و کاربردها در طراحی لباس و خیاطی گفته شده است. اکنون وقت آن است که به سراغ یک موضوع مهم در این زمینه برویم که چیزی جز ارزش و اهمیت هزینه های پوشاک نیست.
برای برخی ممکن است این سوال مطرح شود که آیا استفاده از خرج کار، در طراحی و تولید لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
پاسخ این پرسش “بلی” است. خرج کار ، مورد استفاده در لباس در تولید لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خرج کار بیانگر ناگفته های لباس است. بنابراین ، آنها نقش ویژه ای در تولید و فروش لباس دارند. با استفاده از خرج کار لباس، می توان جلوه های چشم نواز بی نظیری را در محصول ایجاد کرد و موارد زیادی را به جذابیت آن افزود. اگر به طور مناسب پوشانده شود ، در برابر بسیاری از شرایط ناسازگار مقاومت می کند و تأثیر زیادی بر دید مشتری نسبت به محصول خواهد داشت.

لباس حرفه ای زیبا توسط خرج کار حرفه ای

همانطور که قبلاً ذکر شد ،  خرج کار استفاده شده در یک لباس بیانگر زبان ناگفته لباس است که ذهنیت خوب و مثبتی را در خریدار ایجاد می کند. بنابراین ، طراحان و تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که از کارهای مناسب و حرفه ای در محصولات خود استفاده کنند. ویژگی های یک خرج کار خوب موضوعی است که در زیر بحث خواهد شد.

یک  خرج کار خوب و حرفه ای باید:

  • داشتن تناسب و هماهنگی با لباس
  • دارا بودن استقامت و دوام خوب
  • داشتن زیبایی و خلاقیت در طراحی
رعایت این موارد در انتخاب خرج کار لباس بسیار مهم است که در نهایت در ارزیابی لباس موثر خواهد بود.

پارچه خرج کار مانتو مجلسی

توصیه به صاحبان برند برای استفاده از خرج کار لباس

توصیه ما به دارندگان برند استفاده از خرج کار لباس خاص و سفارشی است. با هک یک مارک تجاری به خرج کارهای زیبا و سفارشی ، محصول شما در نظر مشتری اعتبار بیشتری پیدا می کند و به نوعی باعث تبلیغ برای یک برند می شود و در نهایت میزان فروش آن با مشتری افزایش می یابد.

جمع بندی

در این مقاله ، همه چیز در مورد خرج کار و اهمیت آن در تولید و طراحی لباس گفته شد. ما می دانستیم که خرج کار ارزش و اعتبار خاصی به لباس می بخشد و به نوعی بر ظاهر و انتخاب مشتری تأثیر مستقیم می گذارد. در حقیقت می توان گفت که نقش اصلی خرج کار لباس در خیاطی ، جلب مشتری به یک لباس خاص و ترغیب وی به پرداخت هزینه خرید محصول است. همچنین استفاده از این پارچه ها باعث افزایش ارزش و اعتبار لباس می شود و تأثیر بسزایی در جلب توجه مشتری خواهد داشت.
بنابراین توصیه می شود خیاطان و طراحان لباس با مطالعه کافی در این زمینه و آشنایی با انواع خرج کارها (که به سه گروه و انواع مختلف تقسیم می شوند) مناسب ترین و کاربردی ترین را برای هر لباس انتخاب کنند تا زیباترین لباس ها را آماده کنند. صاحبان برند همچنین می توانند با استفاده از آثار زیبا و چشم نواز خود نام برند خود را هک کرده و گامی بلند در شناسایی و فروش لباس خود بردارند. از آنجا که یک طراح و خیاط حرفه ای خوب می داند که خرج کار لباس زبان گویای ناگفته های هر لباس است و از طریق آن می توان هر لباس را در ذهن و نگاه مشتری به جایگاه بالایی رساند.
منبع : b2n.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *